Muutama viime paiva on mennyt paitsi koneen kovalevyn hajoamista tuskaillessa, niin myos harjoitellessa muutamaa kappaletta Charlie Parkerin tuotannosta. Now's the Time oli jo Kansanopiston ajoilta tuttu kappale, jota olen pitkin matkaa myos laulaen harjoitellut, ja saksofonin kanssa pariin otteeseen jameissakin improvisoinut. Mukava, nopea blues, paljon opittavaa Parkerin sooloista ko. kappaleeseen, ja monipuolinen kentta omalle varioinnille. Yardbird Suiten kanssa painin nelisen viikkoa putkeen viime kesana, nyt otin kappaleen uudelleen tyon alle tarkoituksena ottaa tiukemmin haltuun soitukulkua, tyostaa improvisaatiota playalong -levytyksen paalle, seka hioa kappaleen muutamaa vaikeampaa sormitusta.

Opettajani kehotuksesta, ja saadakseni seka omaa sorminotkeuttani etta improvisaatiota potkittua eteenpain, otin tyon alle minulle aivan uuden Parkerin kappaleen, kovatempoisen ja aariaan myoten tayteen nuotteja kirjoitetun Donna Leen. Donna Lee on nopea bop (reilu 200 bpm), ja jotain ehka kertoo, etta olen pelkkaa nuottia hyvaksi kayttaen ottanut haltuun kolmessa paivassa perati 10 tahtia! Pelkasta nuotista siksi, etta minulla ei ole mitaan levytysta kappaleesta, eika sattuneesta syysta mahdollisuutta kayttaa Youtubea harjoitusvalineena... Siperia opettaa nuoteista lukemista! Valilla meinaa usko kylla loppua... mutta olen paattanyt oppia kappaleen, vaikka sitten tahti per treenit. Motivaatiota kummasti lisaa tieto siita, etta kun tama kappale on hallussa edes puolitempolla, on oma soittokin taas ihan uudella tasolla! :D