Hei pitkästä aikaa! Viime viikot ovat olleet niin täynnä toimintaa, ettei kirjoittamiselle ole juuri jäänyt aikaa saati ajatusta. Olen pyrkinyt harjoittelemaan aina kun vain voin, mutta välipäiviä tuppaa kertymään kun päivät ovat täynnä kaikkea muuta. Olen siis Suomessa.

Kävin viime sunnuntaina Liberten jameissa, jossa sain jakaa lavan tutun tenorifonistin Juhon kanssa. Juho on fonisti jonka saundia ja tyyliä olen vuosia ihaillut, ja oli huikeaa saada jakaa lava hänen kanssaan, ja vieläpä kyetä soittamaan jotain järkevääkin! Edellisen kerran, noin viisi vuotta sitten kun olemme samoissa jameissa olleet, olin itse aivan aloittelija torven kanssa, ja räpelsin vain pari ennalta opeteltua kappaletta bändikavereiden säestyksellä. Juho kipusi lavalle melko pian meidän jälkeemme, ja muistan hyvin sen vaikutuksen, minkä hänen soittonsa silloin teki.

Huomiseksi olen varannut harjoitteluhuoneen kirjastosta, ja koska tuo huone on omiaan teknisille harjoituksille voisinkin huomenna ottaa työn alle blues-skaalat kaikista sävellajeista. Löysin täältä näet Aebersoldin "Blues in all keys" kirjan, jossa on taustalevy, sen kanssa skaaloja voisi olla hyvä harjoitella.